Week 5 & 6 - Reisverslag uit Kansas, Verenigde Staten van Niels Zeeuw - WaarBenJij.nu Week 5 & 6 - Reisverslag uit Kansas, Verenigde Staten van Niels Zeeuw - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6

Door: Niels de Zeeuw

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 Mei 2016 | Verenigde Staten, Kansas

Goedenavond Nederland,
Mijn 5de week in Amerika is begonnen, Het waren tot nu toe 5: uitdagende, leuke, interessant en leerzame weken geweest en het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik begin steeds meer te leren over de taal en over hoe mensen met elkaar omgaan en elkaar aanspreken en dat heeft ervoor gezorgd dat ik met veel mensen contact kan hebben en van hun kan leren. Mijn collega’s zijn dan ook altijd in voor een praatje en vragen van alles en nog wat over Nederland. Maar in de 5 weken is er niet heel veel veranderd, het food is nog steeds slecht voor je, de Amerikanen zijn nog steeds mega trots op hun land en het weer is wisselvalig. Alhoewel deze week heb ik mijn eerste Tornado alarm meegemaakt, We zitten midden in tornado seizoen en dat zorgt voor een paar heftige onweersbuien en kans op tornado’s. Gelukkig hadden we geen ‘’ touchdown’’ dus er was geen tornado gevormd alleen hevige windstoten. Maar naast het tornado alarm is het weer goed geweest, het wijk zwembad is opgegaan en we kunnen vanaf nu als we willen elke dag een duik nemen. Een eigen zwembad in je wijk vind ik natuurlijk totaal niet verkeerd en omdat we dat niet in NL hebben geniet ik er volop van. Het weer in kansas city is erg wisselvallig maar het is bijna altijd warm, dat heeft mede te maken met de ligging bij de evenaar. Wat niet veel mensen weten is dat de staat Kansas ongeveer op de zelfde lijn ligt als Noord-Afirka. Dit zorgt er ook voor dat als de zon schijnt: je huid snel veranderd van mooi blank naar kreeft rood. Nu is een natuurlijk kreeft niet verkeerd is, wil je er niet zelf op lijken.. dus smeer ik me vanaf nu maar elke keer in.

Omdat ik een beetje laat was met m’n week 5. Zal ik ook meteen mijn week 6 erachter aanplakken, zo hoeven jullie niet 2 dingen een te klikken en kan ik lekker doortypen.

Week 5 was een week waar ik veel heb gezien, geleerd en rood gemaakt, Maar week 6 staat al weer klaar. De weken vliegen echt voorbij, voordat je het weet zit je alweer op je luie reet in het vliegtuig terug naar Amsterdam, maar voordat dat gebeurd ga ik volop genieten van mijn tijd hier. Zoals je misschien hebt kunnen zien in mijn foto collage vind ik auto’s best gaaf. Patrick deelt deze interesse dus we zijn samen al naar verschillende auto meetings gegaan, van een $4.000.000 dollar kostende Ferrari naar een mooie Amerikaanse oldtimer naar gloed nieuwe Porsche ’s. Hier kwam ik er ook achter dat Amerikanen dol zijn op auto’s. Nu wist ik dit al een klein beetje ,maar hier werd het echt wel bevestigd. Ze staan vol trots voor hun auto en vinden het helemaal mooi als je een foto neemt van hun auto. Amerikanen zijn hele trotse mensen en ik begin best veel respect te krijgen voor de manier waarop hun zo trots zijn op hun land. Bij elke sportwedstrijd zit er meestal wel een ‘’ soldaat of veteraan’’ in het stadion, Deze meneer word meestal omgeroepen en om het grote scherm laten zien. Zodra dit gebeurd staat heel het stadion op en klapt voor hem. Het ziet er uit als een klein gebaar, maar als je er zelf bij bent is het best mooi om mee te maken. De Amerikanen bedanken hierbij de Meneer of Mevrouw voor hun diensten en het leven geven voor hun vrijheid en dat vind ik een heel mooi gebaar naar deze soldaten.
Ik zag de trots voor het eerst op de Nascar daarna in het Voetbal stadion en deze zondag ook bij de KC Royals. Vrijdag 27 mei gingen we naar de honkbal wedstrijd van de voormalige kampioen de KC Royals. Mijn stagebegeleider heeft vaste plekken en we hebben volop genoten van een spannende wedstrijd. Ik wist totaal niet hoe het spel werkte, maar had het best snel door en we begonnen al snel met zingen en meedoen met het heerlijk sfeertje wat er hing in het stadion. Na een 1-5 achterstand wisten ze het om te buigen tot een 7-5 overwinning en heel het stadion ging los. Toen de wedstrijd was afgelopen bleven we lekker zitten om naar een vuurwerkshow te kijken. Het was een top avond en weer een top moment erbij. De foto’s zet ik weer bij mijn foto-collage
Volgende week zit ik weer op de Farm en zal ik daar foto’s van posten en mijn verhalen delen.
Met vriendelijke groet,
Niels de zeeuw uit het zonnige Amerika.

  • 30 Mei 2016 - 08:25

    Arjan Blansjaar:

    Niels,

    Gaaf om te horen dat je echt de invloed van Amerika daar ondervindt. Grappig ook om te zien dat alle 'vooroordelen' ook door jou worden bevestigd.

    Goed om te horen wat je allemaal doet! Post ook je verhalen en foto's van de dingen die je daar doet op m.b.t. stage.

    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kansas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

week 7 & 8

29 Mei 2016

Week 5 & 6

19 Mei 2016

Week 4

11 Mei 2016

Week 3

03 Mei 2016

Week 2
Niels

leerling op MBO Greenport. Opleiding: Business & Management

Actief sinds 18 Maart 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 1696

Voorgaande reizen:

18 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: